Garantie en Service


Garantietermijn

Voor al onze lichtarmaturen die u bij ons koopt, geldt 2 jaar garantie. Dat betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer u een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, voorzien wij u zo snel mogelijk van een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door vervanging, reparatie of terugbetaling.

Let op: alleen met uw kassabon of factuur kunt u aanspraak maken op onze garantie. De kassabon of factuur is uw garantiebewijs, bewaar deze dus goed!


In onderstaande gevallen kunt u geen aanspraak maken op een garantieregeling:

  • Indien er sprake is van oververhitting door verwarming of door het gebruik van een hogere wattage dan is voorgeschreven;
  • Indien de datum van uw factuur niet juist is;
  • Indien er veranderingen aan het artikel zijn aangebracht;
  • Indien de gebruiksaanwijzingen niet goed zijn opgevolgd, of beschadigingen door nalatigheid of opzet zijn ontstaan;
  • Indien u niet naar behoren met het artikel bent omgegaan;
  • Bij blootstelling aan vochtigheid, extreme warmte of zonlicht of extreme koude.
  • Indien het artikel is blootgesteld aan extreme weersinvloeden. (blikseminslag, overstroming etc.)

Onder garantie uitgevoerde reparaties, of vervanging van producten, leiden niet tot een verlenging van de garantieperiode van het gehele apparaat. Na reparatie krijgt u 1 jaar garantie op de onderdelen die vervangen zijn. Ook hier dient u de reparatie bon goed van te bewaren.

Reparatieservice Straluma

U wilt vanzelfsprekend zo lang mogelijk genieten van uw aankoop maar helaas zijn onverwachte defecten nooit uitgesloten. Wanneer een lamp kapotgaat, of niet meer werkt zoals u gewend bent, is het niet altijd direct nodig om de betreffende lamp volledig af te schrijven. Vaak is een lamp nog prima te repareren en kan vervolgens nog een lange tijd mee.

Straluma heeft een reparatieservice voor haar eigen klanten, zodat u ook na de wettelijke garantietermijn kunt blijven genieten van uw verlichting. Let op! Dit geldt dus alleen voor producten welke zijn aangeschaft bij Straluma! Mocht uw lamp onverhoopt kapotgaan, buiten de garantietermijn, dan kunt u deze bij ons ter reparatie aanbieden. Wij vragen u om de originele aankoopbon te overhandigen en lampen ouder dan 8 jaar zijn uitgesloten van reparatie. Na reparatie krijgt u 1 jaar garantie op de onderdelen welke vervangen zijn. Ook hier dient u de bon wederom goed van te bewaren.

Wat kost een reparatie?

De minimale kosten bedragen € 25,00 (onderzoekskosten), en wij hanteren een arbeidsloon van € 60,00 per manuur, plus eventuele onderdelen en materiaalkosten. De onderzoekskosten dient u vooruit te betalen, deze worden in mindering gebracht op de totale kosten indien u de reparatie bij Straluma uit laat voeren. U kunt uw lamp van maandag tot en met vrijdag ter reparatie aanbieden in onze winkel in Barendrecht. Op zaterdag en zondag nemen wij, vanwege drukte in de winkel, geen reparaties aan.